کد مطلب: 205441
رئيس جمهور:
دستگاه‌هاي اجرايي به وظيفه خود براي حفظ و تداوم اردوهاي راهيان نور عمل کنند
تاریخ انتشار : 1400/12/22 12:41:55
نمایش : 651
رئيس جمهور راهيان نور را از مصاديق بارز «جهاد تبيين» توصيف کرد و گفت: همه دستگاه‌هاي مسئول و اجرايي بايد به وظيفه الهي، انقلابي و قانوني خود براي حفظ و تداوم حيات مدرسه انسان‌ساز و تحول‌آفرين راهيان نور عمل کنند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي شامگاه شنبه (21اسفند) در ديدار اعضاي ستاد مرکزي و شوراي سياست‌گذاري راهيان نور، اين جريان سراسري را از مصاديق بارز جهاد تبيين توصيف کرد و اظهار داشت: سرزمين‌هاي راهيان نور مدرسه بزرگ انسان‌سازي است که همواره براي همه عصرها و نسل‌ها درس آموز است و در اين فرصت ارزنده جهاد تبيين، راويان و مبلغان بايد اهداف والاي شهدا و درس‌هاي عيني امروز آن را براي نسل جوان تبيين کنند.

رئيس جمهور خطاب به همه دستگاه‌هاي مسئول و اجرايي تاکيد کرد: همه بايد به وظيفه الهي، انقلابي و قانوني خود براي حفظ و تداوم حيات مدرسه انسان‌ساز و تحول‌آفرين راهيان نور عمل کنند.

رئيس جمهور ايمان راسخ مردم را مهمترين عامل خلق قوت و قدرت ملي برشمرد و اظهار داشت: حرکت عظيم راهيان نور ايمان راسخ مردم و در نتيجه قدرت و قوت ملي را تحکيم‌، تقويت و ارتقا مي‌بخشد. حضور مردم در سرزمين‌هاي نور و آشنايي با فرهنگ دفاع مقدس، باور مردم به نظام و کارآمدي الگوي مديريت جبهه‌هاي جنگ را بالا برده و هر چه اعتماد مردم به نظام ارتقا يابد،‌ سرمايه اجتماعي کشور افزايش مي‌يابد.

وي اردوهاي راهيان نور را سرمايه اجتماعي توصيف کرد که با حکمت مقام معظم رهبري برقرار شد و امروز مايه ارتقاي اقتدار کشور شده است و خاطرنشان کرد: جمعيت عظيم راهيان سرزمين‌هاي نور که هر سال بر تعداد آنها افزوده شده است، براي کشور قدرت‌ساز و اقتدارآفرين بوده و هستند.

رئيسي با بيان اينکه اين حرکت عظيم فرهنگي با هدايت‌ها و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري به نقطه بسيار مطلوبي رسيده است، گفت: همانگونه که امام حسين (ع) به برکت اخلاص در نيت و عمل خود در پرتو نور الهي نورانيت يافت و سفينه نجات شد، شهداي دفاع مقدس نيز با تاسي به آموزه‌هاي کربلا و تبعيت از ولي فقيه زمان، هم خودشان و هم مسيرشان نوراني شد.

رئيس جمهور با بيان اينکه نورانيت شهداي دفاع مقدس نيز مانند مسير نوراني شهداي کربلا ماندگار است، افزود: جلوه تحول‌آفرين و انسان‌ساز عاشورا در جوانان اين مرز و بوم بارديگر تجلي يافت هر چه زمان از دوران دفاع مقدس مي‌گذرد، پرده‌ها، از مقابل نورانيت آن ايثارگري‌ها کنار مي‌روند و حقانيت ملت ايران آشکارتر مي‌شود.

رئيسي با بيان اينکه دفاع مقدس ما ظرفيت تحول‌آفريني عظيمي دارد افزود: درست است که فضاي رسانه‌اي در جهان در اختيار امپراطوري رسانه‌اي غربي است، اما خاصيت حق و نور اين است که جاي خودش را در ميان ظلمت باز مي‌کند و خدا دل‌ها را متوجه حق مي‌کند لذا نبايد از ترويج مسير نوراني شهدا نااميد شد.

رئيس جمهور با بيان اينکه امروز همانگونه که منابع طبيعي و ثروت‌هاي خدادادي ملت‌ها از سوي نظام سلطه غارت مي‌شود، انديشه جوانان و نيروهاي کارآمد ملت‌ها نيز غارت مي‌شود، تصريح کرد: قطعا وقتي نيروهاي جوان و با انگيزه کشور از سرزمين‌هاي نور بازديد کنند و با آنچه در اين مناطق رخ داده آشنا شوند، تبديل به رويش‌هاي انقلاب شده و سرمايه نظام در مسير پيشرفت و اقتدار خواهند بود.

رئيسي راه‌اندازي موزه‌هاي دفاع مقدس در استان‌هاي مختلف کشور را اقدام ارزنده ديگري براي حفظ ياد و آثار دفاع مقدس و معرفي آن به عصرها و نسل‌هاي بعدي دانست و گفت: اگر چه آثار فرهنگي و هنري ارزنده‌اي در زمينه دفاع مقدس خلق شده و تلاش‌هاي ارزشمندي براي حفظ فرهنگ آن انجام شده، اما همچنان امکان فعاليت‌ها و توليدات فرهنگي و هنري بسياري وجود دارد که بايد بالفعل شود.

رئيسي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت مردمي براي مديريت شيوع کرونا و کاهش آمار قربانيان اين بيماري گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاري اردوهاي راهيان نور درخواست مي‌کنم که همانگونه که با مديريت مطلوب خود برگزاري اين اردوها را به الگوي مسافرت ايمن تبديل کردند، تلاش کنند از جان اين زائران در برابر بيماري کرونا نيز به نحو احسن صيانت کنند.

در پايان اين مراسم از طرف سردار کارگر فرمانده ستاد مرکزي راهيان نور، نشان و لباس خادمي راهيان نور و تصوير يادمان شهداي شلمچه به پاس قدرداني از توجهات رئيس جمهور به برگزاري مطلوب و بهتر اين اردوها به وي اهدا شد.

پيش از سخنان رئيس جمهور وزير آموزش و پرورش به عنوان رئيس ستاد اين وزارتخانه در شوراي سياست‌گذاري راهيان نور و نمايندگان ستاد مرکزي راهيان نور، ستاد کل نيروهاي مسلح، ارتش جمهوري اسلامي ايران، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سازمان هلال احمر، وزارت گردشگري و ميراث فرهنگي و سازمان صدا و سيما در سخناني به ارائه گزارشي از عملکرد ستاد سازماني متبوع خود در شوراي سياست‌گذاري راهيان نور پرداختند.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg